Питате ме как профил в Google Maps ще помогне за намиране на нови клиенти. Да, въпросът е логичен от гледна точка на хора, които не знаят, че Гугъл Карти е инструмент за помощ на дребния и среден бизнес. Маркетинг инструмент, който всеки избира дали, как и кога да използва.
Google Maps Bulgaria е част от империята на Гугъл и е пряко свързана с www.google.bg.
Когато изпишете думи в търсачката на Гугъл ще се появят най-активните, както и платени реклами.
Да, плащащите реклами имат възможност за добри позиции при търсене по думи, но и активните компании получават шанс да завземат добри места.
Моля, вижте!
Когато изпишете в полето търсене на Гугъл "Куриерски услуги" ще виждате икони с опции:
Всичко
Карти
Изображения
Видеоклипове
Новини
Всеки предприемач и всеки клиент е виждал търсачката на Google. Всеки знае, че ако избере опцията "Карти" ще види куриерските фирми които са активни в Google Maps. Ако търсещият, потенциален клиент, добави в още две думи и потърси в Гугъл Карти: "Куриерски услуги София - Бургас" ще види най-активните компании при доставки от София до Бургас. Но, ако промени търсенето и изпише "Куриерски услуги Бургас - София" ще види друга подредба на фирмите извършващи доставки от Бургас в София.
Това е важно !!!!
Ясно е, че ако куриерска компания иска да завладее и да владее част от доставките от София до Бургас и от Бургас до София ще е добре да има активен профил в Google Maps.
Ако потенциален клиент избере да види втората опция от търсачката на Гугъл ще попадне в "Изображения". Преди потенциалните клиенти гледаха само първите позиции и избираха от тях. Сега, експерти твърдят, че не е така и потенциални клиенти разглеждат много повече преди да решат на кого да поверят доставката си и да дадат парите си.
Хайде, отново да добавим думи и да потърсим "Куриерски услуги София - Бургас". Веднага се вижда промяна на показаните компании в началото на търсенето!
Защо става така ?
Защото роботите на Гугъл претърсват интернет и търсят активни участници извършващи услугата. Гугъл търсачката показва снимки на активните фирми точно в направление София - Бургас. Конкуренцията между местните компании е голяма, а и всяка местна компания се конкурира с големите фирми, с национално покритие. Ако променим посоката и търсим "Куриерски услуги Бургас - София" отново ще видим различно подреждане. Това е така защото, отново, компаниите извършващи доставки рекламират по различен начин доставките Бургас - София.
Може би, някои участници в борбата за клиенти, изпускат, че поискалите доставка от Бургас за София биха били добри клиенти в бъдеще за направлението София - Пловдив или София - Стара Загора. Или Бургас - Стара Загора, или Бургас Пловдив. Ще видите доказателство за думите ми когато изпишете "Куриерски услуги Бургас - Пловдив". Веднага става ясно, че предлагащите доставки по направлението Бургас - София са различни от предлагащите услугата Бургас - Пловдив.
В друг пост ще обясня защо е така.
Така, да преминем към следващата опция: "Новини". Когато потенциален клиент избере тази опция ще види какво се е случило през последните месеци в бранш Куриерски услуги.
Според анализ на сайта "24 часа", 37% от бизнеса с доставки се обслужва от фирми извън първата четворка. Тоест, ако хората не искат да дават пари на първата четворка, това става по различни причини, ще избират от останалите фирми.
Е, това означава, че борбата между останалите играчи на Пазар куриерски услуги се борят за всеки клиент и за тях е важна информацията в Гугъл търсачка и Гугъл Карти.
Google Maps осигурява инструменти за борба с конкуренцията!
Гугъл Карти позволява, дори бих казал приканва, малкия и среден бизнес да бъде активен и да публикува свои реклами като текст, снимки, видео и виртуален тур. За текста и виртуалните турове ще пиша отделно.
Тук показвам само ползата от снимки и кратки видеа.
Компаниите предлагащи куриерски услуги е добре да публикуват снимки на доставките. Снимки на кварталите в Бургас, откъдето взимат поръчката, и снимки на кварталите в София, където доставят поръчката.
ТОВА Е ВАЖНО !
Чрез снимки и видео ще покажете на потенциалните клиенти, че работите в района където са те. Ще им покажете, че работите в района където искате да доставят пратката си.
Това е много важно за взимане на решение за избор на куриер.
Ще докажа думите си. Нека променим думите в търсачката на Гугъл. Изпишете "Куриерски услуги Бургас - Лозенец, София"
БАМ!
Няма нищо общо между показаните играчи при търсенето : "Куриерски услуги Бургас - София". И при опцията "Всичко", "Изображения", и "Карти" има разлика. Местните фирми вече ги няма. Край. За тях намирането на нови клиенти при насочено търсене в Гугъл търсачка е загубена възможност.
Това е така защото не са използвали Гугъл Карти като инструмент за насочена БЕЗплатна реклама на услугата достваки на пратки по направлението Бургас - София.
Защо се случва това ?
Просто е. Неприятна, малка, но неприятна грешка.
Местните компании разглеждат града си като база за бизнес. Когато поискат да се разрастнат и да предлагат услуги в столицата и други градове не осъзнават, че Бургас е град колкото район Лозенец. Варна е колкото район Дружба. Пловдив е по-малък от район Люлин.
Фирмите, създадени в провинцията, няма как да знаят, че хората в Младост се разглеждат като различни от софиянците в Люлин. Живеещите в район Лозенец се гледат като различни от живеещите в Красно село или Манастирски ливади.
Тези райони са по-големи от Бургас. Имат население, което е много по-отворено към новости и избират операторите на услуги различно. Хората в Лозенец ще изберат местна компания, от Бургас, ако са родени в най-готиния град на България. И, ако видят възможност ще пренебрегнат огромните компании от първата четворка. Ще искат да помогнат на свой градски. Защото знаят колко голяма е силата на парите им.
Компания, която извършва куриерски услуги от София до Бургас и от Бургас за София ще спечели ако показва снимки на кварталите, където има клиенти. Така живеещите в този квартал ще видят, че и други използват тези куриери и ще ги повикат за пратката си.
Това е. Силните неща винаги са прости. Винаги.
Търсете простото решение. То е трайно. Използвайте съюзници.
Гугъл Карти е съюзник на дребния и среден бизнес по три основни причини:
1. Печели от реклами. Повече влизания в Гугъл Карти чрез безплатната реклама - повече платени реклами.
2. Малките и средни фирми може да станат, с помощ от Гугъл Карти, големи и да ползват още повече опции от Гугъл. Тогава те ще купуват реклами от Гугъл, защото имат доверието като към съюзник. Коректен, силен съюзник.
3. Социална грижа. Гугъл показва активна социална програма и помага както на бизнеса, така и на клиентите. Това става с отзиви в Гугъл Карти. Колкото повече позитивни отзиви има профила в Гугъл Карти, толкова по-големи шансове за успех има фирмата.
Гугъл Карти дават възможност на фирмите да отговарят на отзивите което е със социална насоченост. Веднъж като допълнителна реклама, а втори път като отговор на негативни отзиви. Негативните отзиви не са опасност, а възможност. Всеки има конкуренти и завистливи "приятели". Гугъл Карти дава възможност за отговор и осветяване на клевети. Така те не пречат на бизнеса.
Ключовата дума при работа с Google Maps е доверие. Ако разбирате колко важно е доверието за бизнеса ще имате активен профил в Гугъл Карти.
За нимаране на нови клиенти е важно да спечелите доверитео на хора, които не са ползвали услугите ви. Точно тук, инструментите на Гугъл Карти са силно маркетинг оръжие.
До скоро,
Владимир Йосифов,
Гугъл Карти маркетинг в район Лозенец и София Център
#ГугълКартиМаркетингСофия
Няма коментари:
Публикуване на коментар