вторник, 11 октомври 2011 г.

Стая под наем в Париж



























В Париж не се ползва думата жилище.
Апартамент е и стая от 8-10 м2 с обща тоалетна с душ в мазето, и танаска стая 10-12 м2 с баня в коридора, и студио от 20 кв.м. на партера на нивото на тротоара / ред шосе /.
От години пиша за загубата на хиляди евтини жилища в София.
Хиляди сгради в България имат мазета с прозорци и/или тавански стаи, които са пълни с боклуци и не носят никакви доходи на собствениците и на Етажната собственост.
В София / в България / сградите изглеждат зле защото не се ползват всички възможности за даване под наем.
Разбирам, че вина затова има липсата на добре работещ  застрахователен бранш. Застрахователните компании не полагат достатъчно усилия да увеличат застраховалите домашно имущество като помогнат да се обитават хиляди мазета и тавани.
Познавам пазара на имоти и знам, че вина имат и депутатите, защото не отделиха време да създадат Закон за наемните отношения и това пречи на Етажната собственост да организира даване под наем на общи части в сградата за бани и тоалетни на хора, които наемат мазета и тавански стаи.
Общите части в България са място за изхвърляне на отпадъци от ремонти, стари мебели, дограми, дюшеци, пружини и всякакъв боклук.
Честите кражби отказаха българите да ползват мазета и тавани.
Общите части на хиляди блокове и кооперации не носят доход нито на собствениците, нито на Етажната собственост.
Вярвам, че скоро и в София ще започне ремонт и отдаване на стаи в мазета и тавани в добри райони. Не е необходимо да е луксозно. Трябва да е чисто и удобно.
Това са квартири за бедни и е важно да се мисли за достойнството на хората, които ще живеят в сградата. Повтарям, чисто и удобно.
Вярвам, че ще се намерят хора, които не ги е срам да признаят, че са бедни и искат да са коректни и да живеят достойно. Да започнат отначало .
Когато това стане ще се осигурят жилища за бедни хора, които работят или учат в добър район и искат да живеят / макар и скромно / в него.
Всяка Етажна собственост, която предостави своя площ за тоалетна - баня , общи части и ползване на двора ще може да събира пари за ремонти, плащане на кредит за саниране на сградата, портиер, да подържа двора и т.н.
Не трябва да се забравя, че ще намалеят драстично обирите в апартаментите в блока или кооперацията. Повече хора – по-голям риск за крадците.
Да, ще кажете, че има опасност от пожар - застрахователите ще поемат риска.
Пожари има и сега. В голяма част от сградите живеят стари хора, които са по-небрежни и има опасност да забравят печка или ютия. От тях не ви ли е страх ?
Да, има опасност от кражби от живеещите в мазето или тавана.
Това зависи само и единствено от Общото събрание.
Общото събрание получава молби от хора, желаещи да живеят в стая с обща тоалетна и баня в сградата. Общото събрание на Етажната собственост разглежда и одобрява кандидатурите.
Само в тези случаи Общото събрание може да избира наемателите .
Нима няма опасност от наемателите на апартаменти в блока или кооперацията ?
Някой знае ли нещо за наемателите в сградата Ви ?
Как да се гарантира редовното плащане на наема и таксата за общите части ?
Наема на Общите части се плаща от даващите стаи в мазето или на тавана.
Наемателите депозират няколко наема и месечни такси в банкова сметка на Етажната собственост. Освен това се приемат наематели само ако имат гарант, родители, роднини, работодатели. При неплащане на месечен наем или такси за входа се взимат пари от гарантите.
Да, това е ново за България, но  затова казах, че е нужно банките, кметството, застрахователите и работодателите да помогнат това да стане практика.

След години някои собственици на стаи в мазета и на тавани ще  ги продадат и новият собственик може да ги съедини и да направи по-голямо и удобно жилище – със собствена душ кабина и таолтна. Така ще увеличи наема, който получава и ще може да избира от повече желаещи да наемат стаите.
Важно е да се мисли с няколко години напред !


Вашите коментари в Sofia Post

Вижте снимките на тавани и мазета в Париж.
Тук има сериозна организация и помощ от Кметството на Париж, банките, застрахователните компании, районното кметство, полицейското управление, работодателите, бившите съседи и Етажни собствености на сгради,  където е живял кандидата.
Всеки кандидат за евтина стая прилага към молбата си възможно най-много информация за себе си и Етажната собственост има възможност да избира.
В добри райони на Париж се депозират молби от желаещи да живеят в стаичка с обща тоалетна с душ и чакат  за да отидат в по-добри сгради или на по-близо до метрото.

В Лозенец, София, около Пазара на Черни връх, има няколко блока, които са образец за даване под наем на общите части . В един от блоковете през зимата наемат човек да чисти снега, имат отлично почистване на общите части, имат осветление и бариера на паркинга, асансьорите са поддържани и работят. Всичко това е от парите за дадени общи части под наем. Някои от собствениците на мазета в блока също получават наем  и са доволни от Домоуправителя. В едно от мазетата живее семейство роми. Те са образец за добри наематели. Поддържат чисто, тихо и мирно е. Хората ги познават и уважават.

неделя, 9 октомври 2011 г.

Браво !

Български пощи са социална програма за много изостанали хора.
Без НОРМАЛНА поща не може да има развита икономика !!!


Правителството одобри продажбата на 15 недвижими имота, собственост на "Български пощи", съобщиха от правителствената пресслужба. Те се намират в градовете София, Варна, Бургас, Враца, Несебър, Ямбол,...

Не на всеки километър !

БНТ, като Обществена медиа, трябва да показва този и други подобни филми
всеки месец за да видят българите как живеят хора по света

петък, 7 октомври 2011 г.

Покупка на дрехи в Париж


















Покупка на дрехи в Париж
| публикуван във вестник Бряг, септември 2011 |
снимки: Владимир Йосифов |

Париж е разноцветен град. Голяма част от работещите жени и мъже ползват мотор, скутер, колело или метро. Изборът на транспорт, а не модата определя как да се облече човек в Париж.
Ако имате бюджет за дрехи ще можете да пазарувате разумно. Всъщност в Париж не може да се живее без бюджет, защото всяко просрочване на плащане се записва в „досието” и пречи години наред.
Парижани пазаруват това лято за следващия зимен сезон, а в края на есента пазаруват за следващата пролет. Това им позволява да пазаруват качествени дрехи и обувки с 50-60% по-ниски цени. Много туристи се радват на добри покупки по време на солдите – разпродажби.
Както и в други области на живота и тук има екстри само за парижани.  Добрите магазини правят живота на парижани по-лесен и по-евтин.
Жителите на Париж отделят само няколко минути за да си купят качествени дрехи.
Търговците са организирали гениално увеличение на продажбите без да се губи време за проби и суетене из магазина.
Всеки клиент може да вземе дреха в дома си и да я пробва  като свери цвета и материята с останалите си дрехи, обувки, чанти и аксесоари.
Влизате в магазина, харесвате дреха, плащате я и си отивате. Вкъщи, на спокойствие, пред огледалото,  преценявате дали тази дреха ви е необходима и дали ще отива на гардероба ви.
Дрехата е платена.Търговците са взели парите / абонамента /, а парижани са спестили време и не купуват дреха, който няма да носят. Купувачите имат 15-30 дни, в които да изпробват в къщи новата дреха с различни варианти от гардероба си и да потърсят нещо, което да допълни тази дреха. 
Пример :
Купили сте си блуза - пуловер или риза. В къщи проверявате панталоните и полите си, обувките, чантите, коланите, бижутата. Ако прецените, че не отива на останалите дрехи по цвят или материя връщате дрехата в магазина и си взимате парите или избирате нещо друго, което да пробвате по същия начин. Без проблем.
Независимо колко пъти ще върнете дреха с едно плащане вие ще бъдете обслужени любезно от търговците.
Когато сте доволни отрязвате етикета и носите щастливо избраната дреха.
Представете си каква мощ генерира таза практика :
1-во. Не се губи време за проби и хората отиват спокойно на обяд или пътуват за работа или за дома си.
2-ро. Много стриктно се спазва семейния или личен бюджет за дрехи и обувки. Не се купува нищо излишно. Когато става въпрос за семейство / двойка с две деца ефекта е огромен.
3-то. Магазините имат поток от клиенти, които не пречат на туристите от цяла Франция и от цял свят да пазаруват. Спокойствието в магазините позволява на персонала да обръща внимание на туристите, които разглеждат по-дълго и пазаруват повече. 
4-то. Парижани възпитават децата си да бъдат разумни клиенти и да не попадат в клопките на модата. Важно е дрехата да бъде удобна и в унисон с обувките, колана и чантата.
5-то. Икономиката не страда от кражба на човеко-часове за проби и пазаруване в работно време.
Това е добра практика за преживяване на кризата.
Важно е да се пазят дрехите. Да не ги носите, изцапате или повредите. Ако има какъвто и да е проблем няма да ви приемат дрехата в магазина и не връщат парите.
Този модел на пазаруване е възможен в Париж защото личната хигиена на парижани е много, много, много по-висока от българската.
В България този вариант засега се ползва от телевизиите . Водещите получават всеки ден дрехи, които са с етикет и след заснемане на предаването или новините се връщат в магазините, от които са получени. Утре се доставят нови дрехи и аксесоари.
6-то. Висока събираемост на данъците, защото не може да върнете или смените дреха ако не носите касовата бележка с датата на покупка.
Тази практика гарантира събирането на ДДС и ДОД. Данък общ доход / ДОД / се събира защото ако данъчните ви направят разбивка / ревизия / при проверките ще намерят всички ваши покупки .
7-мо. Някои магазини предлагат карти с намаление и абонамент . Търговците познават вкуса и гардероба ви и когато получат дреха, която е подходяща за гардероба на член от семейството ви се обаждат с покана да я видите.
Ако ви хареса – плащате я и в този момент парите за някаква покупка са прибавени към оборота.
Няма значение за тези 100-150 евро какво ще отнесете в къщи . Няма значение, че може да връщате дреха и да избирате няколко пъти . Парите ви са в касата на магазина.
Казват, че този маркетинг подход е измислен от
Procter & Gamble.
Не знам дали е истина.
8-мо. Магазините предлагат шивашки услуги. Всяка дреха може да бъде стеснена или отпусната, може да бъде скъсена или удължена. Копчетата може да бъдат сменени или променени мястото им. Шивачите може да направят всичко.
Така парижани отвикват да кърпят дрехите си, а ги хвърлят.
Когато се хвърля качествена дреха копчетата се прибират, защото са ужасно скъпи. Сравнено с българските цени от 5-10 пъти по-скъпи са копчетата в Париж.
Парижани хвърлят само скъсани дрехи и обувки. Качествени, здрави дрехи и обувки, чанти, колани, аскесоари се предават в близката църква.
Sephora е френска верига супермагазини за козметика. Ароматът се носи на 10-20 метра по улицата на която има магазин Sephora .
Не е възможно да се опише. Трябва да се види. Представете си магазин за козметика с размери на  БИЛЛА  в България, в който се продава само козметика.
Козметиката е важна част от живота на парижани. Добрата козметика им позволява няколко години по-дълга младост и свежа кожа. Добрата козметика позволява да подържате чисто тялото и косата си. Качествената козметика позволява висока лична хигиена. Добрата лична хигиена позволява пазаруване със срок на връщате от 15-30 дни.

Витрините са произведения на изкуството търговия.
Вижте снимка на витрина на Диор за детски дрехи и аксесоари.
Кучето присъства на витрината като част от живота на всяко момиче или момче.
Това е красива маркетинг манипулация.

Магазините като имоти.
Това е тема, за която пиша от години. Показал съм снимки на магазини от Париж, Виена, Тулон, Ла Валета, Будапеща, Страсбург, Брюксел и ...
Показвам как европейците ползват  всяка педя площ за търговия, а не както е в България за тоалетна, офис, склад или „нещо друго”. Площта на магазините в Париж е изцяло търговска. Това помага да се увеличи площта и от тук и оборота – печалбата.
Всяка дейност, която не носи пряко пари е извън магазина.
Извън магазина е склада, тоалетната и офиса – бюрото на управителя / собственика.
Основната разлика мужду Париж и София е липсата на зловредната завист, както е у нас. И в Париж всеки трети завижда на първите двама.
Разликата е в това, че завистта не пречи на европейците да дадат под наем мазето си на магазина отгоре. В мазетата под магазините има тоалетна, склад с бюро за офис.
Мазето или се дава дългосрочно под наем или е продадено на висока цена на собственика на магазина.
Завистта не пречи на парижани да продадат на висока цена апартамента над магазина.
Завистта само в България е равна на простотия .
Затова сме най-бедните в Европа.
Всяка година показвам стотици снимки на магазини с усвоени мазета отдолу и апартаменти отгоре.
Показвам и апартаменти в София, които са подходящи за магазин. В София има хиляди апартаменти, които кретат като жилища вместо да блестят като втори етаж на магазина отдолу.
Завистта в България е по-силна от мизерията.
На престижната улица Шипка в София има партерен апартамент, който 10 години не е магазин защото собственика на партерния апартамент не може да се разбере със собственика на мазето отдолу за цената, на която ще му продаде мазето за да създаде 80 м2 магазин . Познавам собственика на мазето . Преди десетина години купи апартамент в кооперацията само заради това мазе. Той продава мазето на цената на апартамента, който е купил преди 10 години. Направил е добра инвестиция, дъщеря му живее срещу Докторски паметник и когато глупавите и завистливи собственици на партера ги няма наследниците им ще се договорят със собственика на мазето да платят цената и ще продадат апартамента като магазин.

Добре е, че младите вече пътуват и разбират защо хората са богати. Когато наследят добър имот ще го усвоят по най-добрият начин.

Владимир Йосифов,
маркетинг и реклама на имоти

четвъртък, 6 октомври 2011 г.

NEVENA moda, ул. Фритьоф Нансен 25 А, София




" Невена Николова е не само утвърден и популярен дизайнер, но и много интересен човек и изключително приятен събеседник.
С нейните рокли – уникати се обличат едни от най-известните българки. Все повече жени гласуват доверие именно на нея, за да “вдъхне” живот на мечтания сватбен тоалет. Невена никога не се ръководи от това, което е обявено за модерно.
През 2003 г. бялата й булчинска рокля на черни т...очки предизвика фурор на модните подиуми. Още през следващия сезон модели на Валентино и още куп корифеи във висшата мода изобилстваха от черни точки върху бяло. На прет-а-порте преди няколко години тя взриви публиката с булчинска рокля в екрю с кафяви детайли, кафяви ръкавици и кожа от белка. След известно време вижда подобен модел в колекцията на Вера Уанг, прима в американската мода.
Накратко Невена Николова е не просто блестящ дизайнер, но и перфектен консултант. Тя винаги може да прецени кой е най-подходящият за клиентката цвят, материя, модел и да превърне най-съкровените мечти в реалност. "

Вижте повече :
http://bg-bg.facebook.com/nevenamoda?sk=wall#!/nevenamoda?sk=info