Покупка на дрехи в Париж | публикуван във вестник Бряг, септември 2011 |
снимки: Владимир Йосифов |
Париж е разноцветен град. Голяма част от работещите жени и мъже ползват мотор, скутер, колело или метро. Изборът на транспорт, а не модата определя как да се облече човек в Париж.
Ако имате бюджет за дрехи ще можете да пазарувате разумно. Всъщност в Париж не може да се живее без бюджет, защото всяко просрочване на плащане се записва в „досието” и пречи години наред.
Парижани пазаруват това лято за следващия зимен сезон, а в края на есента пазаруват за следващата пролет. Това им позволява да пазаруват качествени дрехи и обувки с 50-60% по-ниски цени. Много туристи се радват на добри покупки по време на солдите – разпродажби.
Както и в други области на живота и тук има екстри само за парижани. Добрите магазини правят живота на парижани по-лесен и по-евтин.
Жителите на Париж отделят само няколко минути за да си купят качествени дрехи.
Търговците са организирали гениално увеличение на продажбите без да се губи време за проби и суетене из магазина.
Всеки клиент може да вземе дреха в дома си и да я пробва като свери цвета и материята с останалите си дрехи, обувки, чанти и аксесоари.
Влизате в магазина, харесвате дреха, плащате я и си отивате. Вкъщи, на спокойствие, пред огледалото, преценявате дали тази дреха ви е необходима и дали ще отива на гардероба ви.
Дрехата е платена.Търговците са взели парите / абонамента /, а парижани са спестили време и не купуват дреха, който няма да носят. Купувачите имат 15-30 дни, в които да изпробват в къщи новата дреха с различни варианти от гардероба си и да потърсят нещо, което да допълни тази дреха.
Пример :
Купили сте си блуза - пуловер или риза. В къщи проверявате панталоните и полите си, обувките, чантите, коланите, бижутата. Ако прецените, че не отива на останалите дрехи по цвят или материя връщате дрехата в магазина и си взимате парите или избирате нещо друго, което да пробвате по същия начин. Без проблем.
Независимо колко пъти ще върнете дреха с едно плащане вие ще бъдете обслужени любезно от търговците.
Когато сте доволни отрязвате етикета и носите щастливо избраната дреха.
Представете си каква мощ генерира таза практика :
1-во. Не се губи време за проби и хората отиват спокойно на обяд или пътуват за работа или за дома си.
2-ро. Много стриктно се спазва семейния или личен бюджет за дрехи и обувки. Не се купува нищо излишно. Когато става въпрос за семейство / двойка с две деца ефекта е огромен.
3-то. Магазините имат поток от клиенти, които не пречат на туристите от цяла Франция и от цял свят да пазаруват. Спокойствието в магазините позволява на персонала да обръща внимание на туристите, които разглеждат по-дълго и пазаруват повече.
4-то. Парижани възпитават децата си да бъдат разумни клиенти и да не попадат в клопките на модата. Важно е дрехата да бъде удобна и в унисон с обувките, колана и чантата.
5-то. Икономиката не страда от кражба на човеко-часове за проби и пазаруване в работно време.
Това е добра практика за преживяване на кризата.
Важно е да се пазят дрехите. Да не ги носите, изцапате или повредите. Ако има какъвто и да е проблем няма да ви приемат дрехата в магазина и не връщат парите.
Този модел на пазаруване е възможен в Париж защото личната хигиена на парижани е много, много, много по-висока от българската.
В България този вариант засега се ползва от телевизиите . Водещите получават всеки ден дрехи, които са с етикет и след заснемане на предаването или новините се връщат в магазините, от които са получени. Утре се доставят нови дрехи и аксесоари.
6-то. Висока събираемост на данъците, защото не може да върнете или смените дреха ако не носите касовата бележка с датата на покупка.
Тази практика гарантира събирането на ДДС и ДОД. Данък общ доход / ДОД / се събира защото ако данъчните ви направят разбивка / ревизия / при проверките ще намерят всички ваши покупки .
7-мо. Някои магазини предлагат карти с намаление и абонамент . Търговците познават вкуса и гардероба ви и когато получат дреха, която е подходяща за гардероба на член от семейството ви се обаждат с покана да я видите.
Ако ви хареса – плащате я и в този момент парите за някаква покупка са прибавени към оборота.
Няма значение за тези 100-150 евро какво ще отнесете в къщи . Няма значение, че може да връщате дреха и да избирате няколко пъти . Парите ви са в касата на магазина.
Казват, че този маркетинг подход е измислен от Procter & Gamble.
Не знам дали е истина.
8-мо. Магазините предлагат шивашки услуги. Всяка дреха може да бъде стеснена или отпусната, може да бъде скъсена или удължена. Копчетата може да бъдат сменени или променени мястото им. Шивачите може да направят всичко.
Така парижани отвикват да кърпят дрехите си, а ги хвърлят.
Когато се хвърля качествена дреха копчетата се прибират, защото са ужасно скъпи. Сравнено с българските цени от 5-10 пъти по-скъпи са копчетата в Париж.
Парижани хвърлят само скъсани дрехи и обувки. Качествени, здрави дрехи и обувки, чанти, колани, аскесоари се предават в близката църква.
Sephora е френска верига супермагазини за козметика. Ароматът се носи на 10-20 метра по улицата на която има магазин Sephora .
Не е възможно да се опише. Трябва да се види. Представете си магазин за козметика с размери на БИЛЛА в България, в който се продава само козметика.
Козметиката е важна част от живота на парижани. Добрата козметика им позволява няколко години по-дълга младост и свежа кожа. Добрата козметика позволява да подържате чисто тялото и косата си. Качествената козметика позволява висока лична хигиена. Добрата лична хигиена позволява пазаруване със срок на връщате от 15-30 дни.
Витрините са произведения на изкуството търговия.
Вижте снимка на витрина на Диор за детски дрехи и аксесоари.
Кучето присъства на витрината като част от живота на всяко момиче или момче.
Това е красива маркетинг манипулация.
Магазините като имоти.
Това е тема, за която пиша от години. Показал съм снимки на магазини от Париж, Виена, Тулон, Ла Валета, Будапеща, Страсбург, Брюксел и ...
Показвам как европейците ползват всяка педя площ за търговия, а не както е в България за тоалетна, офис, склад или „нещо друго”. Площта на магазините в Париж е изцяло търговска. Това помага да се увеличи площта и от тук и оборота – печалбата.
Всяка дейност, която не носи пряко пари е извън магазина.
Извън магазина е склада, тоалетната и офиса – бюрото на управителя / собственика.
Основната разлика мужду Париж и София е липсата на зловредната завист, както е у нас. И в Париж всеки трети завижда на първите двама.
Разликата е в това, че завистта не пречи на европейците да дадат под наем мазето си на магазина отгоре. В мазетата под магазините има тоалетна, склад с бюро за офис.
Мазето или се дава дългосрочно под наем или е продадено на висока цена на собственика на магазина.
Завистта не пречи на парижани да продадат на висока цена апартамента над магазина.
Завистта само в България е равна на простотия .
Затова сме най-бедните в Европа.
Всяка година показвам стотици снимки на магазини с усвоени мазета отдолу и апартаменти отгоре.
Показвам и апартаменти в София, които са подходящи за магазин. В София има хиляди апартаменти, които кретат като жилища вместо да блестят като втори етаж на магазина отдолу.
Завистта в България е по-силна от мизерията.
На престижната улица Шипка в София има партерен апартамент, който 10 години не е магазин защото собственика на партерния апартамент не може да се разбере със собственика на мазето отдолу за цената, на която ще му продаде мазето за да създаде 80 м2 магазин . Познавам собственика на мазето . Преди десетина години купи апартамент в кооперацията само заради това мазе. Той продава мазето на цената на апартамента, който е купил преди 10 години. Направил е добра инвестиция, дъщеря му живее срещу Докторски паметник и когато глупавите и завистливи собственици на партера ги няма наследниците им ще се договорят със собственика на мазето да платят цената и ще продадат апартамента като магазин.
Добре е, че младите вече пътуват и разбират защо хората са богати. Когато наследят добър имот ще го усвоят по най-добрият начин.
Владимир Йосифов,
маркетинг и реклама на имоти
Няма коментари:
Публикуване на коментар