понеделник, 4 юни 2012 г.

Дългият път до Автогара София

Снимки: Владимир Йосифов, BriagNews
Както всички знаем БДЖ генерира загуби от стотици милиона лева всяка година.
Десетки стотици хиляди българи пътуват с БДЖ
без да плащат билети или карти, ДДС и застраховки.
Централна гара София е уникално гадно място .
Публикувал съм снимки за мръсотията на гарата в София.  Вечер, дори патрулиращите полицаи не смеят да обикалят района на Централна гара, а стоят с часове „ под часовника”,  до такситата.
Сигурността на коректно заплатилите билет и пътуващи с БДЖ е
НЕгарантирана.
Напротив, скоро във влак на БДЖ имаше грабеж с опит за убийство …
С парите от данъците ни БДЖ изпълнява социална програма и осигурява етническия мир в България.

На няколко метра от Централна гара е Автогара София.
Тук няма безплатен обяд, безплатни билети и карти, няма социални програми,
а етническият мир се гарантира с коректно заплатени билети, застраховки и ДДС.
Автобусите са частна собственост и всеки пътник заплаща билет за пътуване.
Всеки пътник на автобусите заплаща пълната цена на билета, застраховка и ДДС.
Компаниите за автобусни превози осигуряват необходимата за данъкоплатците услуга за сравнително приятен и сигурен превоз. МВР гарантира спокойствие на Автогара София и проверява пристигащи и отпътуващи с автобусите, което гарантира сигурността на пътниците.
Автогара София е спокойно място, където може да изпиете едно кафе и да изчакате близките си да пристигнат,  или да изпратите близки да пътуват.

Защо данъкоплатците, които покриват загубите на БДЖ ходят 1000 – 1200 метра пеша, мъкнейки багажа си, а хората, които пътуват с БДЖ, на гърба на пътуващите с автобуси,
имат на разположение спирки на трамваи и рейсове ?
Това  е  невероятна  социална  НЕСПРАВЕДЛИВОСТ !
Защо Кметство София не уважи плащащите данъци, а се грижи за получаващите помощи ?

Пътуващите с  ГУБЕЩАТА БДЖ  се радват на спирки на градски транспорт:
 автобусни линии 35, 60, 74, 77, 78, 82, 85, 101, 150, 213, 214, 305, 404 и 413, както и от трамвайни линии 1, 3, 4, 6, 12 и 18.
Скоро Централна гара ще се обслужва и от Метростанция.
И нито една спирка не обслужва Автогара София !!!
НИТО една спирка не е удобна за пътуващите с автобуси български граждани.
Централната автогара в София се обслужва само от таксита .

Скоро Метростанция Централна гара ще притъпи проблема.
Обидата обаче ще е жива още дълги години и всеки път, когато медиите покажат проблемите на БДЖ пътуващите с автобуси и покриващи загубите на БДЖ ще се чувстват ОГРАБЕНИ.
Безсилието, че трябва хем да платиш на сънародници да идват и да си отиват в столицата с БДЖ, хем да ходиш пеша и да тътриш повече от километър багажа си до автобуса,
а те от перона да се качат на градския транспорт, където е вероятно също не плащат билет или карта.
Докога данъкоплатците в България ще търпят неуважението ?
Ние, които работим и изхранваме 1/3 от населението заслужаваме УВАЖЕНИЕ !


Лъвов мост, София , бул. Мария Луиза, София



ул. Козлодуй, София |
От спирките на трамваи на улица Козлодуй се ходи пеша до Централна автогара,
която е там, в далечината.
Преценете сами справедливо ли е това...










СТОЛИЧЕН ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ ЕАД





ул. Клокотница, София



















ул. Белоградчик, София








Централна гара, София
СПИРКИ НА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ за феновете на БДЖ

Владимир Йосифов

събота, 2 юни 2012 г.

Как да ремонтираме тротоарите в София ?

Как да ремонтираме тротоарите в София ?



Снимки : Владимир Йосифов, BriagNews









Покрай строежът на метрото течат ремонти на тротоари около новите метростанции.



Снимки : Владимир Йосифов, BriagNews
Това дава повод на жителите на столицата да спорят коя настилка е по-здрава и удобна асфалт или плочки. И двата вида имат защитници сред софиянци .
Производителите на плочки и асфалт също се борят за парите на Общината.
Засега лобито на производителите на тротоарни плочки е по-силно.
Защитниците на тротоарните плочки гарантират, че плочките им са проходими през четирите сезона. Тротоарните плочки са бизнес, осигуряващ работа на хиляди слабообразовани, но работливи българи. Плочките са красиви и лесно се сменят при ремонт на инфраструктурата.
Плочките не се разтопяват през летните месеци и не цапат подметките на гражданите.
Защитниците на тротоарните плочки напомнят, че Кметството на Москва премахва асфалтовото покритие на тротоарите / 90 % от тротоарите в Москва са покрити с асфалт /  и го заменя с тротоарни плочки.

Защитниците на асфалтовото покритие върху тротоари в София, гарантират удобно ползване.
Според производителите на асфалт за тротоарно покритие тротоарите в европейските градове са покрити с асфалт и това гарантира качеството на живот на жителите.  Качеството асфалтово покритие гарантира чистота в града, защото може да се мият и тротоарите. Покритите с асфалт тротоари се поддържат и ремонтират по-евтино и лесно и не изискват много работна ръка.
Да, вярно е, че през най-топлите дни на лятото горният слой на некачествено асфалтово покритие може да се разтопи. Това е проблем само за тротоари покрити с недобре създадени асфалтови смеси.
Защитниците на асфалтовото покритие на тротоари напомнят, че в асфалтовите смеси за тротоари ще се влага част от материала премахнат при асфалтиране на дупки на уличните настилки.  Според тях производителите на тротоарни плочки не влагат качествен цимент и тротоарните плочките се разрушават само след година – две.
Асфалтовото покритие би било най-чистото покритие на тротоарите в София.
Защитниците на асфалтовото покритие на тротоари в София предлагат Кметството да определи няколко улици в столицата, които да бъдат заслани качествено асфалтово покритие и софиянци да изберат сами ко е по-удобно.

Дебатите продължават, ремонтът на тротоарите също.
Вие как мислите ?

Владимир Йосифов, БРЯГ ИМОТИ,
маркетинг и реклама на имоти

Изображение

Тенис корт Малееви, София, Лозенец, бул. Никола Вапцаров 57

Снимки : Владимир Йосифов, BriagNews





ПРАВИЛНИК ЗА ВЪТРЕШНИЯ РЕД  НА ТЕНИС МАЛЕЕВА АД
maleevaclub.com

" Част I. Общи положения
Работното време на Клуба e от 7.00 до 22.00 часа.
Информация за работното време на отделните съоръжения и графиците на инструкторите и треньорите се получава от рецепцията.
Членовете и посетителите на Клуба са длъжни при всяко посещение да се регистрират на рецепцията.
Всяка услуга се заплаща предварително на рецепцията. Платена сума, за предоставяне на каквато и да е услуга от Тенис Малеева АД не се връща.
Пушенето във всички помещения на Клуба е строго забранено. "
...

Живея и работя в Лозенец и съм благодарен на семейство Малееви за всичко,
което направиха за района .
Бъдете здрави !

петък, 1 юни 2012 г.

Как да спрем пресичането на червен светофар ?


Снимка: Владимир Йосифов, BriagNews






Снимка: Владимир Йосифов, BriagNews

С промяна в Закона !
Лице, което има шофьорска книжка и пресича на червено, като застрашава движението се наказва с лишаване от 5 контролни точки.
Лице, което има шофьорска книжка и пресича на червен светофар, с концентрация на алкохол в кръвта над 1.00 промил и застрашава движението се наказва с отнемане на свидетелство за управление за 3 месеца .
Лице, което има шофьорска книжка и пресичайки на червен светофар стане причина за катастрофа се наказва като равноправен участник в движението, все едно, че е водач на автомобил, с който е причинал катастрофата.
Лице, което ...

0878932857 ; 0895417497 ;
Владимир Йосифов,
БРЯГ ИМОТИ,
маркетинг и реклама на имоти

Изображение

standartnews : Къща в центъра на София се срути около 15 часа днес. Тя се намира на улица 6-и септември и улица Гургулят


Според информация от пожарната и полицията при инцидента няма пострадали, тъй като сградата е била необитаема и в процес на събаряне. Пешеходците също са се разминали без наранявания. Минути преди рухването от къщата излязъл клошар, който често се навъртал в района. Той също е без драскотина, но органите на реда му дръпнаха здраво конско.

Днес е 1 юни | Честит празник !



Моят татко | снимка: Владимир Йосифов, BriagNews

четвъртък, 31 май 2012 г.

Детски бънджи скокове в Южен парк, София

Аз летя я я  ! Снимка: Владимир Йосифов, BriagNews
Южен парк е Детският парк на София .
Жилищата в районите Лозенец, Иван Вазов, Стрелбище и Гоце Делчев около Южен парк
са най-добрите места за двойки с малки деца !


сряда, 30 май 2012 г.

ЗАЕДНО ще преживеем кризата

Снимка: Владимир Йосифов
От нас зависи какви хора ще бъдем когато кризата премине...


вторник, 29 май 2012 г.

Видео : Тротоар близо до Метростанция НДК, София

Метрото и продажбата на имоти в София


Коментар на Владимир Йосифов за влиянието на метрото върху продажбата на имоти в София
DeZona  е Общество на българските архитекти и дизайнери. Новини, коментари, интервюта от света на архитектурата, дизайна и мебелите.
Интериорен дизайн, интериори и проекти на къщи, кухни, бани. Архитектурни изложения и конкурси.
Метрото е най-предпочитаният градски транспорт от софиянци.
Бързо, безопасно, удобно придвижване, независещо от метереологичните условия и трафика в града - как да не се възползваш?!
Но всъщност метрото е явление, което цялостно промени навиците на столичани, а силата му на въздействие ще нарастне още повече съвсем скоро.
Защо ли?! Защото откриването на Втори метродиаметър наближава и вече до наистина голяма част от София ще може да се стига с метро. Това е една много добра новина както за гостите на града ни, така и за нас - жителите.
Наскоро коментарът на един наш читател ни накара да се замислим за една друга роля на метрото, която косвено повлиява на развитието на София.
Ето каква е гледната точка на Владимир Йосифов...

София е столица на малка и бедна държава, което предопределя бюджета на Общината. Първите години експлоатация на метрото и разширението му съвпаднаха с кризата, което се отразява на пазара на имоти. Прогноза би трябвало да се прави след отчитане на усилията на Кметството на София за подобряване качеството на живот в някои райони, където скоро няма да има метростанция. При изготвяне на прогноза е важна позицията на МВР и възможността да се охраняват цели квартали, далеч от Центъра на столицата.
Разглеждам метрото в София като основен Булевард в голям български град. В зависимост от доходите си хората искат да живеят на Булеварда, по-заможните в централната част, а по-скромните – в края, но пак на Булеварда. Адресът на жилището или офиса показва стандарта на живот. Няма значение дали е собствен или нает имот. Адресът е като dress code . Както оглеждаме с интерес модните линии и аксесоари, за да се ориентираме при среща с приятели, колеги и клиенти, така разглеждаме и адреса, написан на визитката, на профила в интернет или посочен в CV.
Тази есен би трябвало да ползваме и новия Втория метродиаметър, който е от кв. Надежда, през Централна гара и Централна автогара до Лозенец. От есента на 2012 година очаквам да се промени търсенето на имоти под наем. По време на криза пазарът се определя от наемателите, а не от продавачи и купувачи. Наемателите могат бързо да вземат решение и със загуба до един месечен наем за комисионни и преместване да наемат жилище в каре близо до метростанция. Отливът от наематели ще свали цените на имоти в райони на столицата, където скоро не се очаква рязко повишаване качеството на живот. Всяко семейство, което увеличи доходите си ще напуска квартали като Красна поляна, Овча Купел, Славия, Манастирски ливади, Витоша, Малинова долина, Слатина, Оборище, Суха река, Левски, Хаджи Димитър, Орландовци и други.
Нека не забравяме, че метрото е най-охраняваният начин за транспорт, което го прави предпочитан от ученици и студенти. Това ще натежава при избор на квартал и каре за жилище на всяко семейство с добри доходи. Пазарът на имоти се определя от заможните хора, а не от бедни и безработни. Метрото трайно променя цените на имоти и разделя имащите малко от имащите повече. В един и същ район хората ще усетят голямата разлика според близостта до метростанция. Колите на паркинга пред блока, продуктите в магазините и заведенията в близост до метростанция ще са резлични от тези далече от метростанция.
Има фактор, който е подценяван от анализаторите . Софиянци се научиха да почиват в парковете на София. Почивката в парка днес е различна от разходка преди години. В Южен парк всеки ден може да видите хора, които прекарват свободното си време с любимите си хора, с приятели, съседи или колеги. В Южен парк вече има места за празнуване на рожденни дни на деца. Представете си колко желана ще е комбинацията от добро жилище с паркинг или гараж, метростанция и парк.
Лозенец и Хладилника ще привличат хиляди наематели от иначе добри райони като Манастирски ливади, Гоце Делчев, Борово и други .С пускане на метростанция Джеймс Баучър квартал Хладилника става много силен конкурент на добри райони без метростанция наблизо. Метростанция Свети Наум ще направи Долен Лозенец предпочитан район за семейства с деца. Метростанция НДК ще увеличи търсенето на жилища в района на НДК, което ще се отрази на улиците между бул. Витоша и ул. Граф Игнатиев и между бул. Витоша и бул. Христо Ботев / бул. Прага.
Булевард Витоша ще настигне и може да надмине ул. Съборна по цени и наеми. Всички разумни хора са наясно, че колкото и да се увеличават цените на горивото задръстванията няма да намалеят защото живеещите далече от метростанция ще отделят повече пари от семейният бюджет за да отидат на работа. Все повече младите хора ще наемат жилище и ще се радват на живота си, вместо да се молят за ипотечни заеми и да живеят 20-25 години заробени като родителите си.
Да, във всички райони на София има автобуси, тролейбуси и трамваи, но те са зависими от трафика и задръстванията. Освен това, пътуващите с градски транспорт са различни. Хората, които живеят близо до метростанция, вече искат да : закусят, пият кафе, гримират се, учат, работят, говорят по телефона, пишат в интернет, докато пътуват...Ползващите метро са хора, които живеят различно от пътуващите с автобус 120. Скоро в София няма да има „уличен" градски транспорт, който да осигурява комфорт на пътниците, съизмерим с подземния и това ще определя търсенето на имоти в близост до метростанция.
Според Кметството на София с метрото пътуват няколко стотин хиляди всеки ден. Това е изумителна, бърза и тиха промяна в начина на живот на софиянци.
001
Генерална схема за развитие на линиите на метрото съгласно Общия устройствен план на София
002
Каква би била причината за бавната промяна на цените в райони в които няма метростанция наблизо?
Голяма част от собствениците имат ипотека, което им пречи да продадат апартамента си. В същото време наемите в тези райони ще паднат и ще става все по-трудно да дадат апартамента си на добър наемател без основен ремонт и ново обзавеждане.
Печалбата от наем се определя не на месец, а в края на договора. При изнасяне на наемателя и ремонтиране на жилището и след анализ на разходите за неплатени сметки и потрошени мебели, оборудване и вноски за ремонт и саниране на етажната собственост става ясно, че доходът от наем за периода на договора може да е много по-малко от очакваното за периода. Това е причината в Европа рентиери да бъдат заможни хора, които искат дългосрочни договори за наем.
В София, преди метрото, не се отглеждаха хора, които да купуват апартаменти за даване под наем, защото те искат добро управление на града, което да им гарантира повишаване цената на добрите имоти и възможно най-високи доходи от наем. С пускане на метрото Кметът на София е принуден да работи за качество на живот. До няколко години Кметството на София ще бъде принудено да повиши данъчните оценки на апартаментите в близост до метростанция, което ясно ще покаже кои райони имат потенциал и кои ще чакат по-добри времена.
003
Според мен площад Гарибалди ще покаже каква ще бъде промяната в центъра на София след ремонта на бул. Витоша и пускане на метростанция НДК. Ул. Иван Денкоглу ще стане връзката между трамваи и метро. Вижте колко пари бяха инвестирани на пл. Гарибалди през последните седмици.
004
Очакваме вашите коментари и прогнози в специалната ни тема, посветена на метрото, във forum.dezona.com.
 Владимир Йосифов