понеделник, 18 януари 2021 г.

Как профил в Google Maps ще помогне за намиране на нови клиенти ?

 Питате ме как профил в Google Maps ще помогне за намиране на нови клиенти. Да, въпросът е логичен от гледна точка на хора, които не знаят, че Гугъл Карти е инструмент за помощ на дребния и среден бизнес. Маркетинг инструмент, който всеки избира дали, как и кога да използва.

Google Maps Bulgaria е част от империята на Гугъл и е пряко свързана с www.google.bg.
Когато изпишете думи в търсачката на Гугъл ще се появят най-активните, както и платени реклами.
Да, плащащите реклами имат възможност за добри позиции при търсене по думи, но и активните компании получават шанс да завземат добри места.
Моля, вижте!
Когато изпишете в полето търсене на Гугъл "Куриерски услуги" ще виждате икони с опции:
Всичко
Карти
Изображения
Видеоклипове
Новини
Всеки предприемач и всеки клиент е виждал търсачката на Google. Всеки знае, че ако избере опцията "Карти" ще види куриерските фирми които са активни в Google Maps. Ако търсещият, потенциален клиент, добави в още две думи и потърси в Гугъл Карти: "Куриерски услуги София - Бургас" ще види най-активните компании при доставки от София до Бургас. Но, ако промени търсенето и изпише "Куриерски услуги Бургас - София" ще види друга подредба на фирмите извършващи доставки от Бургас в София.
Това е важно !!!!
Ясно е, че ако куриерска компания иска да завладее и да владее част от доставките от София до Бургас и от Бургас до София ще е добре да има активен профил в Google Maps.
Ако потенциален клиент избере да види втората опция от търсачката на Гугъл ще попадне в "Изображения". Преди потенциалните клиенти гледаха само първите позиции и избираха от тях. Сега, експерти твърдят, че не е така и потенциални клиенти разглеждат много повече преди да решат на кого да поверят доставката си и да дадат парите си.
Хайде, отново да добавим думи и да потърсим "Куриерски услуги София - Бургас". Веднага се вижда промяна на показаните компании в началото на търсенето!
Защо става така ?
Защото роботите на Гугъл претърсват интернет и търсят активни участници извършващи услугата. Гугъл търсачката показва снимки на активните фирми точно в направление София - Бургас. Конкуренцията между местните компании е голяма, а и всяка местна компания се конкурира с големите фирми, с национално покритие. Ако променим посоката и търсим "Куриерски услуги Бургас - София" отново ще видим различно подреждане. Това е така защото, отново, компаниите извършващи доставки рекламират по различен начин доставките Бургас - София.
Може би, някои участници в борбата за клиенти, изпускат, че поискалите доставка от Бургас за София биха били добри клиенти в бъдеще за направлението София - Пловдив или София - Стара Загора. Или Бургас - Стара Загора, или Бургас Пловдив. Ще видите доказателство за думите ми когато изпишете "Куриерски услуги Бургас - Пловдив". Веднага става ясно, че предлагащите доставки по направлението Бургас - София са различни от предлагащите услугата Бургас - Пловдив.
В друг пост ще обясня защо е така.
Така, да преминем към следващата опция: "Новини". Когато потенциален клиент избере тази опция ще види какво се е случило през последните месеци в бранш Куриерски услуги.
Според анализ на сайта "24 часа", 37% от бизнеса с доставки се обслужва от фирми извън първата четворка. Тоест, ако хората не искат да дават пари на първата четворка, това става по различни причини, ще избират от останалите фирми.
Е, това означава, че борбата между останалите играчи на Пазар куриерски услуги се борят за всеки клиент и за тях е важна информацията в Гугъл търсачка и Гугъл Карти.
Google Maps осигурява инструменти за борба с конкуренцията!
Гугъл Карти позволява, дори бих казал приканва, малкия и среден бизнес да бъде активен и да публикува свои реклами като текст, снимки, видео и виртуален тур. За текста и виртуалните турове ще пиша отделно.
Тук показвам само ползата от снимки и кратки видеа.
Компаниите предлагащи куриерски услуги е добре да публикуват снимки на доставките. Снимки на кварталите в Бургас, откъдето взимат поръчката, и снимки на кварталите в София, където доставят поръчката.
ТОВА Е ВАЖНО !
Чрез снимки и видео ще покажете на потенциалните клиенти, че работите в района където са те. Ще им покажете, че работите в района където искате да доставят пратката си.
Това е много важно за взимане на решение за избор на куриер.
Ще докажа думите си. Нека променим думите в търсачката на Гугъл. Изпишете "Куриерски услуги Бургас - Лозенец, София"
БАМ!
Няма нищо общо между показаните играчи при търсенето : "Куриерски услуги Бургас - София". И при опцията "Всичко", "Изображения", и "Карти" има разлика. Местните фирми вече ги няма. Край. За тях намирането на нови клиенти при насочено търсене в Гугъл търсачка е загубена възможност.
Това е така защото не са използвали Гугъл Карти като инструмент за насочена БЕЗплатна реклама на услугата достваки на пратки по направлението Бургас - София.
Защо се случва това ?
Просто е. Неприятна, малка, но неприятна грешка.
Местните компании разглеждат града си като база за бизнес. Когато поискат да се разрастнат и да предлагат услуги в столицата и други градове не осъзнават, че Бургас е град колкото район Лозенец. Варна е колкото район Дружба. Пловдив е по-малък от район Люлин.
Фирмите, създадени в провинцията, няма как да знаят, че хората в Младост се разглеждат като различни от софиянците в Люлин. Живеещите в район Лозенец се гледат като различни от живеещите в Красно село или Манастирски ливади.
Тези райони са по-големи от Бургас. Имат население, което е много по-отворено към новости и избират операторите на услуги различно. Хората в Лозенец ще изберат местна компания, от Бургас, ако са родени в най-готиния град на България. И, ако видят възможност ще пренебрегнат огромните компании от първата четворка. Ще искат да помогнат на свой градски. Защото знаят колко голяма е силата на парите им.
Компания, която извършва куриерски услуги от София до Бургас и от Бургас за София ще спечели ако показва снимки на кварталите, където има клиенти. Така живеещите в този квартал ще видят, че и други използват тези куриери и ще ги повикат за пратката си.
Това е. Силните неща винаги са прости. Винаги.
Търсете простото решение. То е трайно. Използвайте съюзници.
Гугъл Карти е съюзник на дребния и среден бизнес по три основни причини:
1. Печели от реклами. Повече влизания в Гугъл Карти чрез безплатната реклама - повече платени реклами.
2. Малките и средни фирми може да станат, с помощ от Гугъл Карти, големи и да ползват още повече опции от Гугъл. Тогава те ще купуват реклами от Гугъл, защото имат доверието като към съюзник. Коректен, силен съюзник.
3. Социална грижа. Гугъл показва активна социална програма и помага както на бизнеса, така и на клиентите. Това става с отзиви в Гугъл Карти. Колкото повече позитивни отзиви има профила в Гугъл Карти, толкова по-големи шансове за успех има фирмата.
Гугъл Карти дават възможност на фирмите да отговарят на отзивите което е със социална насоченост. Веднъж като допълнителна реклама, а втори път като отговор на негативни отзиви. Негативните отзиви не са опасност, а възможност. Всеки има конкуренти и завистливи "приятели". Гугъл Карти дава възможност за отговор и осветяване на клевети. Така те не пречат на бизнеса.
Ключовата дума при работа с Google Maps е доверие. Ако разбирате колко важно е доверието за бизнеса ще имате активен профил в Гугъл Карти.
За нимаране на нови клиенти е важно да спечелите доверитео на хора, които не са ползвали услугите ви. Точно тук, инструментите на Гугъл Карти са силно маркетинг оръжие.
До скоро,
Владимир Йосифов,
Гугъл Карти маркетинг в район Лозенец и София Център #ГугълКартиМаркетингСофия

Защо трябва да има паркоместа за зареждане на магазини и завединя ?

 

 · Споделено с: Публично
Публично
Alexandra-Emily Kokova, икономиката на цивилизованите страни се крепи на Търговията на дребно, на износа и туризма. Първо е не туризма, а търговията на дребно. Затова там не викат ЦГМ да прецака доставчик от провинцията, който не е виждал голям град.
Защото трябва да се подпомага търговията на дребно се правят паркоместа за доставки. 50 години търговията на дребно беше акана работа и затова сме най-бедните в Европа. НЕ, не СССР ни е виновен. Ние приехме, че магазинерите имат "нетрудови доходи" и затънахме в бедността на завистници.
Бедни сме защото завиждаме на всеки искащ да спечели от труда си.
Цивилизацията става с правила, а не с наказния.
Ако наказваме производителите, защото са родени в малък град и не знаят какво е добър квартал в Европа, ще постигнем само едно - Пак ще започнем да купуваме вносни стоки. Май забравихте македноските боклуци. Братските съседи подреждаха гнили пиперки в средата и красиви пиперки на видимите места. Търговците изхвърляха една четвърт защото нямаше български производители. Това беше само преди 20 години. Само !
Толкова ли е трудно да се поиска от Кметството на Лозенец да се бори за качество на живота ни ?
Няма значение от коя партия е кмета! Вече е кмет на района. Точка. Да работи за качеството на живота тук, а не да ходи по площади и да протестира !
Моля.
Работа на кмета е да посочи на ЦГМ кои паркоместа иска да бъдат отделени за зареждане на магазини. Кмета на нашия район не трабвя да се интересува от печалбите на ЦГМ, а от нашите нужди.
Пак, моля. Любезно.
Разберете, моля, не трябва да има политическо разделение при търсенето на подобряване на живота в района. Защото така дадохме сила на онзи професор, преди 25 години, да ни отрови живота. Не беше отдавна. Помните го. Не той беше виновен, а ние.
Бъдете здрава!
Кошмарът пред магазин Дар на Златовръх продължава. Илитератът-шофьорче изкрещя в отговор: Как да заредя магазина, ма?
Къде живеем и защо ТАКА живеем...
Konsta
...
Вижте повече
Харесване
Коментар
Споделяне

петък, 15 януари 2021 г.

Кафето при социализма | Сивата история на България | Разказ 20/50

Когато говорим за НРБ най-известното оплакване беше, че нямаше банани. Да, нямаше банани. Нямаше повечето неща, които има днес във всеки магазин за храни. 
Допреди няколко дни не бях срещал някой да пише, че нямаше кафе. Да, да, нямаше кафе. Нито за магазини за храни, нито за павилиони, нито за заведения.
Имаше черна борса. Имаше черна борса за много неща. Кафето беше сред най-търсените стоки от заведения. Скоро коментирах снимка на Кафе ""Рубин". Снимката беше направена около 1980-та година. Тогава в Рубин продаваха "официално" по 30 кг кафе, всеки ден. Никой не знае колко килограма кафе, месечно, са купували на черно. Имаше и други заведения които получаваха кафе без да се редят нощем. Знам за "бурканите" до НДК, които бяха със специално предназначение. В онези години имаше два вида кафе: от Виетнам и ако сте с връзки - от Никарагуа. Заведенията без връзки събираха кафе от цедките, печаха го с бренди "Слънчев бряг" и го смесваха с неотработено кафе, при пропорция 50:50.

Убитите от заразата са повече от 2 000 000 . Това е официалната цифра. неофициално, възможно е, да са повече. Това е колкото са загиналите при Световна война. Няма как да няма драстични промени в живота ни.

Гугъл Карти маркетинг на селски къщи под наем

 Като експерт Гугъл Карти маркетинг стартирах създаване на Пазар наеми на селски къщи. Не на къщи за гости, а на къщи под наем в села. До началото на юли 2016-та година, когато стартирах проекта нямаше нито една обява за селска къща под наем.

Повтарям, нито една обява. Нямаше такава практика. Нямаше пазар. Познавам силата на Google Maps и реших да бъде полезен на хиляди българи и брокери на имоти. Аз не съм имал и нямам личен интерес към този пазар. Работя само в район Лозенец и София Център.

Благодаря на агенциите за имоти, които ме подкрепиха.

Благодаря на imot bg и imoti net, които видяха потенциала на такъв пазар наеми.


Една от причините да отделя толкова време е за да покажа на повече хора колко силен е маркетинга чрез Гугъл Карти. Да покажа и на кметове на села, и на партиите, които ги предлагат, как може да намалят обезлюдяванетто на красивите български села.

Радвам се. Успях. Бях полезен.


Ако имате нужда от реклама на имот в район Лозенец и София Център - обадете се. Знам как да Ви помогна.

Владимир Йосифов, Гугъл Карти маркетинг на имоти

четвъртък, 14 януари 2021 г.

 Преди години, заведенията разделиха салоните и терасите си "за пушачи" и "за непушачи". Намериха се клиенти и за двете групи хора.

Дали сега, заради пандемията, заведения ще разделят търговските си площи "за ваксинирани" и "за антиваксери"?

Време е да се помисли за това. Скоро ще разрешат на заведенията да работят и е добре да се знае кои клиенти ще може да ползват най-хубавите маси.
Може би трябва да има и разделение "за ваксинирани пушачи" и "за неваксинирани пушачи". Така ще е ясно кои къде ще може да сядат.
Добре е, на баджа с името на служителя да има знак дали е ваксиниран или не е ваксиниран.
Неваксинирани ще е доста нелюбезно да сервират на ваксинирани клиенти.

Дребни неща. "Ситни, дребни, като камилчета".

 Българите в чужбина избират българските президенти, нали ?

Доволни ли са ?
Не е лошо ако са доволни. Ще изберат и следващия.

Ама да избират и депутатите ще е малко трудно за издържане в Родината.
С уважение към всички българи зад граница. Вие сте герои! Вие отгледахте родителите си. Герои!

Но, едното няма нищо общо с другото.

 Днес убеждавах собственик на ресторант да използва Гугъл Карти за да покаже колко вкусни храни доставя с takeaway. Екипът на ресторанта има добри идеи и лоялни клиенти. Затова не търсят нови клиенти за доставки в по-голям район.

Надявам се, че ги убедих да използват споделяне на профила си в Гугъл Карти в профилите си в социални мрежи. Вярвам, че ще имат успех и ще показват в профила си в Гугъл Карти как доставят поръчки.

Гугъл Карти е много полезен инструмент за маркетинг на заведения.


Ако имате въпроси - обадете ми се. Ще ви показвам как да го направите. Ще ви помагам с опита и знанията си.

Ако сте доволни, след пандемията, ще ми бъдете клиенти.


Важно е да запазим работните места и да оцелеле ресторантьорския бизнес.

До скоро,

Владимир Йосифов, Гугъл Карти маркетинг на заведения в район Лозенец и София Център

https://local.google.com/place?id=8232426389368053873&use=posts&lpsid=4371671822967757177