неделя, 20 октомври 2013 г.

Страхът от Революция ражда Рекламата

Златните години на рекламата започват със Законът Défense d'Afficher от юли 1881 година чрез който се забранява лепенето на политически плакати извън разрешените места и реклами върху фасадите на френските сгради.
И днес този Закон действа и пази фасадите на френски сгради като гарантира на всеки талантлив човек място за изява.

  

Още през 1876-та година във Франция са ползвали места за реклама - прабаби на съвременният билборд . Заповед на Луи ХV от 1761-ва година забранява лепенето на плакати извън разрешените места . Тогава се ражда съвременният графичен дизайн.


 Тулуз-Лотрек
Законът
Défense d'Afficher от юли 1881 година признава силата на плаката и връзката му с Революцията...
Défense d'Afficher е анти-революционен закон и определя правилата за реклама в чертите на френските градове . До този момент художниците рекламирали навсякъде из Париж като първите реклами са от 1715-та година .
Парижката комуна от 1871-ва година показва, че Париж се нуждае от промяна и Правителството кани барон Осман да спаси Париж като създаде градът, който познаваме днес .

Широките пространства не може да се преграждат с барикади и създава добър бизнес-климат  за талантливите хора, които започват да печелят пари и слава вместо да правят Революции .

Барон Осман е член на Академията за изящни изкуства и като добре образован и опитен администратор е разбрал значението на великите художници за привличане на туристи в Париж . Той е съвременник на ужасната грешка, която през 1863 година прави Академията за изящни изкуства като отхвърля картината „Закуска на тревата” от Едуард Мане и като умен човек разбрал, че импресионизма е оръжието с което ще се промени света .
Барон Осман е знаел, че Едуард Мане е искал признание и слава и става водач на бунтарите само за да си отмъсти на Академията.
Император Наполеон ІІІ прави опит да намали гафа на Академията за изящни изкуства и  нарежда творби на художниците бунтари – импресионисти – да бъдат излагани в „Салонът на отхвърлените”, където светлината и ярките тонове в картините на независимите художници променя мисленето на парижани и туристи.
Да, туристи.
Скандалът, който създава Академията отеква по света и художници и ценители на изкуството от цял свят идват да видят Лувъра и раждането на импресионизма .

Рекламата подпомага бурното развитие на френската индустрия и води всяка година милиони туристи.
Рекламата е пъстър паметник на гениалният барон Осман, който прекроява най-известният град на земята. С широките булеварди, разумно определени 20  парижки района, красиви паркове и Лувъра Париж привлича талантливи хора и разпространява надежда за по-добър живот.
Рекламата убива Революцията .
Така е и днес .
Преди 3-4 месеца в Куба разрешиха рекламата на частни къщи за гости / туризъм /. 
Революцията приключи и кубинците ще могат свободно да рекламират и продават труда си ...



Владимир Йосифов

Няма коментари:

Публикуване на коментар