На снимките
виждате ремонт на тротоар на бул. Черни връх в София.
Течат последни седмици от строежът на метрото в Лозенец и в района вече извършват
довършителни работи.
Дойдоха работници, докараха машина, изкъртиха бордюрите и ги изпотрошиха.
С багерче ги натовариха на камион и / предполагам/ парчетата начупени бордюри и
останалите здрави изхвърлиха на сметище около София.
На следващият ден дойдоха работници и поставиха нови бордюри, които изглеждат
по-нефели от старите.
Е, нови са все пак.
Браво на Столична Голяма Община !
Имам един въпрос .
Защо Кметство на София не нареди на работниците при изваждането на старите
бордюри, които бяха здрави и много по-стабилни от новите, да ги запазят и Общината
да продаде почистените стари бордюри на села, които имат нужда от ремонт на
улици и така да се използват още много години здравите бетонни бордюри от София
?
Необходимо е :
мотивирани работници, добра организация, площ за съхранение, почистване на
старите плочки и бордюри, превозване до села, които имат нужда от ремонт на
улици, но нямат пари за ремонта.
Няма нищо срамно !
След Втората световна война Европа е изградена с тухли и керемиди втора
употреба.
Защо в Българските села да не се ползват здрави бордюри втора употреба ?
Селските кметове вместо да ходят на лов или за риба да поемат инициатива за
ремонт на улиците в повереното им село с тротоарни плочки и бордюри втора употреба
.
Доброволци от села, които искат ремонт на улици, да кандидастват за стари бордюри
и тротоарни плочки от София, да участват при почистването на бордюрите и
плочките .
Така хората от провинцията ще направят икономия на Родината и ще облагородят селото
си с минимални средства. Ще се запази достойнството на българите, живеещи в малки
села, които се изхранват с помощи и пенсии и няма да се налага да се молят с
години Държавата да им даде свежи пари от данъци.
Тази работа е тежка и е много подходяща за хора наказани с пробация и ще се усетят
полезни на за Обществото.
Поздрави,
Владимир Йосифов