събота, 18 август 2012 г.

Такси във Франция

Снимки: Владимир Йосифов, BriagNews








Кризата променя и този бранш. Все повече французи и туристи отделят време и  ползват градски транспорт вместо да платят на такси и да пътуват удобно.
Конкуренцията между такситата и градския транспорт е тежка. И в такситата, и в градския транспорт има климатици. Да, в автобусите и дори в старите „ междуградски влакове” има климатик . Хората са един върху друг, но климатиците помагат да се издържи по-леко времето заедно.
Ситуацията на пазара е принудило таксиметровите фирми да полагат усилия за да запазят клиентите си .
Цена: Цената е висока дори за средния французин.
Постоянните клиенти - частни лица  имат карта, която им осигурява намаление.
 Фирмите – клиенти имат още по-големи отстъпки и не е възможно да се играе комбина, както се случва в България.
Удобства : Автомобилите са сравнително нови, чисти, с климатик и е тихо .
Чува се само гласът на навигатора .
Шофьори: Голяма част от водачите на такси са цветнокожи. Млади и стари.
Някои не знаят добре френски. Задължително е да се усмихват и да са любезни, спретнати и ЧИСТИ.
Как не видяхме шофьор, който да прилича на софийските ?
Няма .
Във Франция все още не се виждат често цветнокожи да изглеждат некъпани,
да смърдят на пот и да са с мръсни дрехи.
Не знам как се справят, но навсякъде има и работещи и клиенти цветнокожи хора и изглеждат изкъпани и чисти.
 Защо българските цигани, които като цветнокожите емигранти във Франция
се нуждаят от интеграция, работа, семейство, приятели и добро качество на живот
не се къпят и миришат на пот и мръсотия ?
Видях таксиметров шофьор, който не говори добре френски, но с помощта на
GPS – навигатора може да ви заведе на всеки адрес, избягвайки задръстванията.
Защо българските роми не полагат усилия да станат като нас,
а напротив изчакват ние да станем като тях ?
Помощна техника :
GPS – навигатор: това е уред, който управлява маршрута във френските таксита.
След като кажете адреса шофьорът го изписва на екрана и устройството води такситопо най-чистия път до входа на сградата.
Таблети, с които получават новини за задръствания, катастрофи и ремонти за да избегнат тапите / задръстванията /.
 Задължения:
Френските шофьори са длъжни да спазват БЕЗпрекословно нареждането на диспечерите по гари и летища .
Всеки шофьор е длъжен да превозва инвалиди с колички и да им помага при настаняване и излизане от автомобила.
Всеки шофьор е длъжен да изтърпи игрите на децата в колата.
Децата във Франция имат невероятна свобода и късат нервите на околните.
Всеки шофьор е длъжен да помага на възрастните клиенти.
Шофьорите са длъжни да казват на диспечера дали превозват животни и ако са съгласни да имат клиенти с домашен любимец нямат право на грубо държане.
Шофьорите не пият алкохол през седмицата.
Това, което е практика в България там, във Франция не може да се случи,
защото ще изгуби работата си или ще влезне в затвора.
Диспечери:
На всяка гара и летище има диспечер на такситата, който стои на края на оградената опашка от клиенти. Диспечерите са хора с голяма власт над таксиметровите шофьори.
Те оглеждат за секунди опашката и определят кои клиенти за кои шофьори са подходящи. Никой шофьор не смее да коментира или откаже.
Ако има клиенти с куче диспечерът пита първите таксиметрови шофьори и ако те не искат да пуснат кучето в колата си / мюсюлманите не обичат кучета и имат право да откажат без да има обидени / ,  диспечерът вика първият, който превозва кучета, колегите му се разместват и клиентите с куче отпътуват за секунди.
Добре работещ механизъм.
Когато има СОЛДИ или на големи празници тълпите клиенти са огромни.
 Тогава диспечерът вика допълнително коли и мотори.
Когато опашката от чакащи хора е голяма и няма достатъчно таксита диспечерът разделя хората по райони. Пита първите хора на опашката за кои райони са и после минава по опашката и пита иска ли някой да се вози заедно с клиентите, които са наред  до съответния район.
Първо се отива до адреса на първият клиент, а после се закарва и втория. Сметката се разделя от пътниците .
Хората са доволни защото се прибират по-бързо.
Шофьорите са доволни защото получават два бакшиша.
Диспечерът си е свършил работата.
Кметството е осигурило организация за бърз транспорт на гражданите.
Такситата – Мотори са червени на цвят с два багажника отстрани на пътника.
Обикновено се наемат от бизнес пътници за да се избегне задръстванията и са много скъпи, бързи и коректни. Тези таксите чакат пред адреса, където за ви закарали и ви връщат на гарата или летището с максимална скорост.
Моторите във Франция имат огромни права. При задръстване или ремонт на улицата мотористите може да се качат на тротоара, или да минат през пешеходна зона и да закарат клиента си навреме.
Бакшишът е водещата мотивация в този бранш .
Французите са стиснати и ако не са много доволни не дават бакшиш / освен закръгляне на сумата /.
Бакшиш от 5 евро е рядкост и се дава само от постоянните клиенти, които имат различно обслужване.
Какво включва то ?
Добрите шофьори имат работещ органайзер и приемат поръчки за месеци напред.
В уговореният ден те следят времето, трафика, ремонти, проблеми, стачки и т.н.
и избират маршрут, който да бъде най-бърз.
Шофьорът получава сумата, която би показвал апарата в обикновенни дни и затова е мотивиран да избере малки улички, крайни квартали и да стигне бързо на гарата или летището.
Тези шофьори са по-интелигентни и могат да водят разговор с клиентите си , ако те искат това.
Както е навсякъде в сектора услуги такситата се различават, но не по външен вид, а по шофьорите. В ресторант отивате заради готвача, а в тази фирма сте клиент заради шофьора на таксито.

Отношения пътник – шофьор:
Пътниците са любезни. Ако не са доволни няма да оставят бакшиш, но пак ще са любезни.
Ако искат да бъдат груби ще са любезни, но ще гледат отвисоко.
Няма как да се чуят караници, както е в България .

В София :
Да, и в София има опити за добро обслужване, но сме много далече от френския опит.
В София на опашка може да попаднете на шофьор и да се чудите ще влезете ли в Инфекциозна болница след няколко дни.
Мръсотията в българските таксита е ужасна.
Диспечерите на Летище София са по-прости и от шофьорите.
Това са хора без житейски опит, без възпитание, без уважение от шофьори и пътници, без власт / и по-добре, че нямат власт, та може да си избираме шофьори /.
Завистта е пречка за добра работа в сектора услуги !
Завистта заслепява работещите и те не желаят да  „слугуват” на оялите се пътници.
Нали това работят ?
Нали техните пари искат ?

Във Франция шофьорите независимо от образованието и етноса си са любезни и се стараят за бакшиша ви . Макар да са с костюм и да вали дъжд ще излезнат да ви подадат багажа.
В София шофьорът ви виква да си отворите багажника, независимо от хубавото време навън.
Култура …

Владимир Йосифов,
BriagNews,
Щрихи от Франция, Лято  2012

четвъртък, 16 август 2012 г.

Отказвам се от пенсия, освободете ме от вноски

Отказвам се от пенсия, освободете ме от вноски

КРАСЕН СТАНЧЕВ, ПРЕДСЕДАТЕЛ НА УС НА ИНСТИТУТА ЗА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА

До президента и министър-председателя на България


Обръщам се към вас с молба да бъда освободен от задължението да внасям осигуровки за пенсия в НОИ и от половината от вноските си в НЗОК.
Ще се опитам да обясня за какво става дума.
Дори ако моята пенсия и здраве се разглеждат като "право", аз имам свободата да не се ползвам от него в този му вид. Това не означава, че претендирам за връщане на средствата, които повече от 30 г. са внасяни от мен и моите работодатели в съответните държавни фондове.
Не искам и освобождаване от данъци нито като физическо лице, нито като собственик и управител на компания.
Съзнавам добре, че платените от мен през годините данъци "обществено осигуряване" не са предназначени за осигуряване на моите старини. Затова и не ги изисквам.
Без да смятам спорадичната си работа лятно време като ученик (за да припечеля за текущи нужди) и оставяйки настрана хонорарите си до 1989 г. (от които са правени удръжки от "обществени" фондове, които днес не съществуват), при съпоставими цени става дума за около 77 000 днешни лв, без да се смятат лихвите.
След като съм освободен от задължения и нямам претенции към НОИ, то и НОИ няма задължения към мен.
Въпросната сума на моите данъци "обществено осигуряване" е равна на една пенсия от 250 лв, която може да бъде плащана някому в продължение на 280 месеца, т.е. 23 г.
Аз, разбира се, не съм сигурен, че тези пари са дори счетоводно налични в сметките НОИ. Електронният достъп до тях оставя съмнения, че в НОИ има правилен запис за това колко са моите вноски и от колко години са правени. Все пак ще събера наличната информация и ще набавя съответните документи с не особено прилично звучащи наименования, за да е ясно точно от какви задължения освобождавам "ДОО"-то.
Непосредствените ползи за НОИ от такова решение са поне три: дефицитът на НОИ ще намалее със 77 хил лв (ако правилно са водени сметките), отпада и трудният обществен дебат за експроприацията на тези средства и - за да провери своята облага от моя милост- НОИ ще внесе известен ред и корекции в част от сметките си.
Налице ще са и нематериални обществени ползи. Решението на моя особен случай ще покаже, че системата на НОИ и пенсионното дело в България не е солидарна в какъвто и да било смисъл на тази дума.
От библейската притча за втората риза и ближния, през апостол Павел (вижте например "До Тимотея" I, 5-8 и17-19 и "Деяния на Апостолите" II, 44-45) и Ибв Халдун до "Уикипедия" (където са дадени значенията на множество славянски езици без българския) "солидарност" означава взаимна, доброволна и устойчива общност на интересите. Българската пенсионна система няма нито една от тези характеристики.
Обстоятелството че някой, в дадения случай моя милост, доброволно се отказва и освобождава от нея със знанието на законодателя, ще покаже пътищата за промяна.
Това няма да промени човешката солидарност, хората, както и аз, ще продължат да се грижат за своите родители и близки.
Те се грижат и сега: работещите заделят 20-25 на сто от дохода си за такива цели. Изземвайки част от тези средства, правителството ги кара да избират между доброволната солидарност с близките си и изискваната насила грижа за непознати (като разходите за това непрекъснато се увеличават).
Обстоятелствата със здравните ми вноски са по-сложни.
През 2004 г. министерството на финансите публикува изследване на тема "Финансиране и управление на здравеопазването". В него се посочва, че през 2002 г. публичните разходи за здравеопазване са 1,85 милиарда лева, а българските граждани са платили допълнително за здравни услуги по-голяма сума (1,852 милиарда лева). Не вярвам положението да се е променило много от тогава до сега. Гражданите плащат два пъти - през държавната НЗОК и самостоятелно. За разлика от пенсионната система средствата са налице.
Аз съм от тези, които плащат два пъти, без да ползвам - поради липса на време - значими средства от НЗОК; разходът на касата за мен би бил равен на времето на моя общо практикуващ лекар за няколко минути консултации по телефона на година. Между другото, не искам да издребнявам, но не мога да отбележа, че ако вие ползвате услугите на т.нар. правителствена болница, разходът за тази "услуга" е частично финансиран от мен, защото аз там си плащам профилактичните прегледи.
Предполагам все пак, че поради лошо управление нуждите на здравеопазването изискват поне половината от моите вноски за отиват за бърза помощ, трудни за лекуване болести като рак и пр. Затова молбата ми е за 50% освобождаване от такива вноски. Но ми се струва неразумно да плащам данъци върху средствата, които сам инвестирам в своето здраве. Определена сума от моя облагаем доход, да речем до 20%, би трябвало да бъде освободена от данъци.
Не е тук мястото да обяснявам как ще се справя без НЗОК и НОИ, но съм сигурен, че ще се справя. Това, което искам, е държавата да не ми пречи.
Тези две искания, естествено означават и отказ от много други "права". Например аз не искам да имам право на минимална работна заплата, на осигуряване по безработица, да работя 48 часа седмично (да имам съответния гарантиран отпуск, регламентирано работно време и пр.), на гарантирана пенсия след определена възраст (каквато и да е тя), на оплождане в епруветка или на платен отпуск по майчинство или бащинство.
Естествено, моето освобождаване от "права" не може да стане с индивидуален акт. Вероятно това може да се случи с определен законов регламент, който обхваща всички случаи като моя. Той може да обхваща всички "права", но някой може да реши да не ползва някое от тях, и то не завинаги, какъвто е моят особен случай, а за определен период от време.
Ако е нужно, могат да се пресметнат ползите от такова законодателство и да се сравнят с разходите. И аз бих могъл да помогна в това отношение на Министерския съвет, парламентарните комисии или президентската канцелария.
Например сигурно е, че дори временният отказ от минимална работна заплата и регулирано работно време ще увеличи печалбите на фирмите, ще създаде работни места, ще увеличи бюджетните приходи и ще освободи средства на фирмите за обучение на временно наетия или постоянния персонал. (След като изтече срокът за освобождаване от "права", работодателят и работникът ще могат да договорят връщането им към тях.)
Нека накрая се позова на Мохамед, т.нар. закон шура: "Блажени са онези, които водят делата си чрез ваимно обсъждане."
Оставам с уважение.
---
http://www.facebook.com/groups/no.pension.no.tax/?notif_t=group_r2j_approved

Гълъб се къпе в центъра на Тулон, Франция

Миниизображение
видеоклип 0:37
 


Спокойствие е думата, която описва град Тулон . Зад Операта има приятни кафенета и въпреки туристите от цял свят е спокойно . Водата е чиста и често може да се видят деца да си играят с гълъбите .

Владимир Йосифов, BriagNews, Франция 2012

Защо ХЕИ и ДВСК не гарантират качеството на храните ?

Снимката е на щанд за месо в Карфур за французи ...
Защото не е тяхна работа !
Работата на докторите е да лекуват хора, а не да гонят плъхове из магазини и цехове .
В Европа гаранцията се дава от Производителите,
а докторите специализират в болници и лекуват хора.
Кога ще видим такива реклами в български магазини ???

Публикувайте видеоклипове и снимки в @Heineken

Владимир Йосифов
Владимир Йосифов

---


---



сряда, 15 август 2012 г.

Подписка за безплатно паркиране в София Център

Снимка: Владимир Йосифов, BriagNews



Благодаря на всички българи,
които избират площта около Паметника на Патриарх Евтимий
в центъра на София за да изразят позицията си !

Ако Кметство София беше ремонтирало площта и беше изградило площад с европейско кафене щеше да е по-приятно и на протестиращите, и на хилядите им поддръжници...


Собствениците на имоти в София Център е разумно да искат добро качество на живот, а не да се карат с Общината .
Няма столица в Европа, която да не печели от улиците си !!!

Представете си, че стотици хора денонощно влизат във входа Ви и оставят колелата и моторите си без да Ви плащат наем .
Какво ще направите ?
Ще извикате ли полиция ?
Ще искате ли помощ от Кметството ?
Ще заключите ли входа си ?
Ще искате ли наем от оставящите велосипедите си във входа ви ?

Улиците са собственост на града и е ВАЖНО
как ще се харчат получените от паркоместата пари.

Моля протестиращи и общинари да видят как се ремонтира западният тротоар на ул. Ангел Кънчев.
ТАМ хвърлят парите ни на улицата. Тротоарите се ремонтират все едно, че са във вилната зона до язовир Кристалното изворче.
Защо не протестирате за потрошените пари ???
Какво общо имат паркоместата със Софийска вода ???

ГРОЗНА работа !
Вижте си дворовете .
Няма такава столица в Европа.
Защо не си оправите дворовете и не си заключите вратите за да не пикаят пияници във входовете Ви ???
Качеството на живота в центъра на София зависи от Вас !!!

Моля, уважавайте парите !

сряда, 8 август 2012 г.

Да, автобусът се движи в насрещното платно

Снимки: Владимир Йосифов, BriagNews








В град Тулон, Франция, автобуси от линия № 3 се движат около 500  метра в насрещното платно. Линията свързва гарата с плажовете.
Тулон е сравнително малък френски град с отлично управление.
Автобуси с № 3 преминават през центъра и за да не пречат на движението е използвано нестандартно решение.
От Пристанището рейсовете завиват в дясно и влизат в тунел под Търговския център, но в крайно лявата лента. Така, когато излезе от тунела, рейсовете се оказват в крайно ляво положение на светофара в центъра и не затормозява движението.
Кметството на Тулон е съобразило, че през града преминават милиони туристи и за да няма задръстване ще трябва да се облекчат светофарите.
Преди много години Кметството е изградило второ ниво / под булеварда, пред Митницата /и туристите минават бързо и удобно през града.
Има Периферик, Околовръстен път, но туристите ползват Тулон за почивка и затова Кметството мисли как да облекчи движението и паркирането им. Така градът получава значителни приходи от такси за паркиране и данъци от доволните производители, търговци и заведения...
Ще бъде добре ако български кметове отидат в Тулон и видат как се грижи Кметството за данъкоплатците !!!

Щрихи от Франция, Лято 2012,
BriagNews, Владимир Йосифов



понеделник, 6 август 2012 г.

Морски възел

Снимки: Владимир Йосифов, BriagNews
Без страх от падане в морето този младеж връзва възел пред ужасените погледи на част от пътниците.
Току що бяхме преминали участък с вълни, които заливаха пътниците на втората палуба.
Страхотен кеф за тези, които не страдат от морска болест и не ги е страх от стихията.

петък, 3 август 2012 г.

Почивка на тревата


Закуска на тревата ...
Обяд на тревата ...
Вечеря на тревата ...
Любов на тревата ...
Във Франция тревата не крие опасност и се ползва с доверие от хората.

Снимка: Владимир Йосифов, BriagNews,
Франция, 2012

понеделник, 30 юли 2012 г.

С мотор на море

Снимки: Владимир Йосифов, BriagNews


Този мъж е добре екипиран за ваканцията си.
Явно често пътува и е инвестирал в солиден багажник на мотора.
На  пристанището може би почива с кафе и кроасан или се среща се с приятели,
може да се качи на ферибот за Корсика, или да продължи към Ница.
Във Франция удобството е на първо място .
Всеки французин организира живота си в зависимост от доходите си и въпреки това живее максимално удобно, в сравнение с хора от други европейски държави с подобни доходи.

Ние, българите, не познаваме удобството като начин на живот, а само като дума.

Видях как е организирана почивката на милиони французи на къмпинг.
Удобствата, които милиони французи ползват в къмпинги през лятната ваканция са недостъпни за 2/3 от българите .
В повечето малки градове и селата в България не е чисто, няма вода, ток, газ, безплатен интернет, басеин, бани, тоалетни, магазини с продукти от цяла Европа, заведения, ОХРАНА, ред, спокойствие и атмосфера...